Khamis, 5 November 2009

NAK MAKAN KER NAK PUASA?



Assalamualaikum....selawat dan salam keatas junjungan besar Nabi Muhammad Saw...moga kita semua mendapat keberkatan daripada Allah swt...

Alhamdulillah...syukur..satu hari lagi diberikan oleh Allah untuk kita beribadah kepadaNya...kumpullah bekalan sebanyak yang mungkin untuk perjalanan yang maha jauh....InsyaAllah..

InsyaAllah...selamat pagi semua...(^^,)..harap semua masih dikuriakan Allah dengan nikmat kesihatan tubuh badan...

hari ni saya akan ke bank...nak kuarkan duit...saya mampu bertahan satu hari jer tak makan nasi...huhu...lapor bebenor...teruk betul...tapi nak wat cam ner...saya memang anak jati Malaysia!!! Kedah gitu...hehe

hmm....terfikir saya...macam mana laa saya nak survive kalau ditakdirkan tersesat dalam hutan ker...berlaku peperangan ker...atau aper2 jer laa...kalau tak der nasik macam mana...kalau tak der makanan macam maner?..adakah saya masih terselamat?...dengan keadaan kita sekarang..bila2 masa jer pihak musuh akan datang menyerang...negara2 jiran merupakan musuh2 Islam...Thailand,Indonesia,Filipina...yer!! kita dah terkepung...hmm..satu persoalan yang perlu difikirkan...

latihan kepada diri yang boleh saya buat sekarang adalah dengan banyakkan berpuasa...InsyaAllah...latihan ni bukan sahaja mampu menundukkan nafsu kita malah dapat melatih diri untuk menjadi orang Malaysia yang KURANG makan...hehe...susah tu..

slogan untuk hari ni :

makan untuk hidup
bukan hidup untuk makan

sekian dulu...moga bermanfaat...wassalam...

p/s : doakan kejayaan saya tuk jawab exam Hubungan Etnik petang nanti...syukran (^^,)

2 ulasan: