Selasa, 3 November 2009

DUIT...OH...DUIT...



Assalamualaikum....selawat dan salam keatas junjungan besar Nabi Muhammad SAW...(^^,)..hehe...jumpa lagi yer...syukur...satu lagi hari yang dikurniakan Allah kepada saya yang di penuhi dengan segala nikmat-nikmatNya...

Hari ni dah selesai satu lagi paper...orientasi klinik..mencabar juga...sampai berkerut-kerut dahi ni saya kerutkan dek nak keluarkan apa yang telah saya pelajari sebelum ni....huhu...harap apa yang saya dan rakan-rakan usahakan selama ni membuahkan hasil....usaha dah...tawakal pun dah..moga Allah memberkati...Amin...

hari ni saya selesaikan semua hutang2 yang tertunggak...wah..bnyak juga...Alhamdulillah saya ada buat catatan...kalau tak mesti da lupa kan...hmm...bayar punya bayar...duit saya sekarang ni tinggal 0 sen...macam mana yer...dengan aper saya nak beli makanan nanti...hehe...tapi tak per...rezeki Allah tu luas...Allah maha pemurah...sedangkan cacing bawah batu pun ada bahagian rezekinya...inikan pula saya yang manusia ni...hehe...

buat apa susah2 nak fikir...ada 3 perkara yang Allah tetapkan kepada setiap anak Adam sebelum lahir lagi, yakni bahagian rezekinya,jodohnya dan juga ajalnya...lau rezeki tu dah ditetapkan untuk saya...da masuk dalam mulut orang pun boleh terkeluar balik...hehe..tapi saya pikir dua kali laa nak makan ke tak...hehe...gurau jer....

cuma sekarang ni saya teringatkan Rasulullah dan para sahabat..bagaimana mereka menahan rasa lapar yang amat sehinggakan mereka terpaksa mengikatkan batu-batu kecil dekat perut untuk menahan lapar....subhanaAllah..begitu besar pengorbanan yang di lakukan oleh baginda untuk umatnya....hmm..malu pulak rasa diri ini bila baru jer tak der duit dah nak bising2 kan...tak per2..saya try dulu yer beberapa hari tak der duit...nak merasai bagaimana rasanya orang yang berlapar...hehe...kalau tak tahan sangat...baru pergi cucuk duit...sebenarnya ada jer duit kat bank...hehe...buat saspen jer saya ni...

ok..ni satu cabaran buat saya...kita tengok berapa hari saya boleh bertahan...hehe...ok lah..sampai sini dulu...insyaAllah kita jumpa lagi...wassalam...

2 ulasan:

  1. gatai tul...wat suspenn jer..hm ingtkn tak dew duit dah...hampeh

    BalasPadam
  2. Salam...hehe...(^^,)..objektif tercapai...haha..kak long top up wei..tengah kering ni...huhu

    BalasPadam